Samen voor groei in de zakelijke markt

Even voorstellen: Eddy Kreischer

Ik ben Eddy Kreischer, 52 jaar. Getrouwd met Regina en wij hebben twee kinderen: Een dochter van 13 jaar (Zenya) en zoon van 9 jaar (Evyn).

Na mijn CIOS studie in de jaren ‘80 en een mooie tijd als sportinstructeur in Militaire dienst(plicht) was ik enige tijd werkzaam als tennisleraar. In die periode (en nog steeds) was ik gek op Italo Disco. Een muziekstroming uit Italië die in discotheken over de hele wereld zijn weg vond. In Nederland was Den Haag zowel het epi- als het episch centrum van deze muziek. Zonder niet al te veel geremd te worden door kennis van het ondernemerschap leek het mij wel mooi om een importplatenzaak te starten in hartje Den Haag. Ik reisde in het begin maandelijks met mijn Fiat Panda naar Milaan om inkopen te doen bij de vele platendistributeurs die deze stad rijk was, verbleef daar een week en ging weer terug met dozen vol muziek (12 inches en CD’s). Alleen al over die reizen kan ik een boek schrijven maar wellicht daarover een andere keer meer. Toen de business aantrok lukte het mij niet om alles in mijn auto te vervoeren en moest ik gebruik gaan maken van vrachtvervoeders en werd het serieus ondernemen. Na 5 mooie jaren klapte de platen- en cdindustrie in elkaar en stopte ook mijn business. Wat ik er aan over hield was een platentas en hoofd vol met herinneringen en een goede beheersing van de Italiaanse taal.

Na deze periode werd ik in 1998 in contact gebracht met Alfredo Potjes. Alfredo was na zijn periode als directeur illy Nederland een Nationaal dealerschap van illy koffie begonnen in Den Haag gericht op de Office markt. Zijn bedrijf, Espressissimo, groeide en hij was zoals hij dat zo mooi omschreef op zoek naar een nieuwe vriend voor zijn relaties. Een commerciele functie met de nadruk op relatiemanagement. Dat leek mij wel een mooie uitdaging passend bij mijn vorige werkzaamheden en interessanter dan terug de tennisbaan op zo vond ik.

In 2013 nam ik het stokje over van Alfredo en hadden wij een flinke uitdaging voor de boeg. De afhankelijkheid van illy moest worden afgebouwd, want concurrentie kwam uit onverwachtte hoek. Robert Koetsier hielp mij als financieel expert in 2013 bij de overname van Espressissimo en werd in 2016 mijn compagnon nadat hij dat in feite op de achtergrond al was.

Samen hebben wij Espressissimo nieuwe stijl gevormd. De ontwikkeling van een private koffielabel, het importeurschap van Goriziana Caffè voor Nederland en de sterke band met JURA Nederland hebben gezorgd voor groei in de zakelijke markt. Onze uitdaging voor 2020 is alles logistiek onder controle te houden en het serviceniveau, de persoonlijke benadering, te behouden.

En dat is waar wij in 2020 vol voor gaan.